Preskočiť na obsah

Ako vybaviť na úrade

TRVALÝ POBYT

Trvalý pobyt je povinný hlásiť každý občan, ak sa trvalo nezdržiava v zahraničí. Trvalý pobyt nezakladá nijaké právo k budove, k bytu ani k vlastníkovi, má len evidenčný charakter. Občan má v tom istom čase iba jeden trvalý pobyt. Pri vybavovaní tejto agendy sa občan dostaví na ohlasovňu pobytu v obci Smrdáky.
 
Hlásenie občana k trvalému a prechodnému pobytu

– občiansky preukaz,
– ak sa jedná o dieťa do 15 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa,
– cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve,
– doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu,
– súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu,
   s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa
– vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu,

Potvrdenie o trvalom pobyte

– občiansky preukaz,
– správny poplatok (na základe zákona č. 286/2012 o správnych poplatkoch),
– pri vydaní potvrdenia pre vydanie prvého občianskeho preukazu sa predloží rodný list dieťaťa,
   potvrdenie je oslobodené od poplatku,

Zrušenie trvalého pobytu

– podáva vlastník alebo spoluvlastníci nehnuteľnosti,
– občiansky preukaz,
– doklad o vlastníctve nehnuteľností – nie starší ako 3 mesiace,
– trvalý pobyt nie je možné zrušiť manželke spoluvlastníka ani jeho maloletému dieťaťu,

Miestom trvalého pobytu dieťaťa v čase jeho narodenia je miesto trvalého pobytu jeho matky. Ak nemožno zistiť miesto trvalého pobytu matky, rozumie sa miestom trvalého pobytu dieťaťa v čase jeho narodenia obec, na ktorej území sa dieťa narodilo. Ak ide o dieťa narodené na území Slovenskej republiky, je začiatkom trvalého pobytu deň jeho narodenia. Ak ide o dieťa narodené v zahraničí, je začiatkom trvalého pobytu deň jeho prihlásenia v ohlasovni.

Za občana mladšieho ako 15 rokov a za občana, ktorý je pozbavený úplne alebo čiastočne spôsobilosti na právne úkony je povinný hlásiť trvalý pobyt jeho zákonný zástupca alebo opatrovník (treba doniesť: rozhodnutie príslušného súdu o danej veci /originál k nahliadnutiu/ a originál rodného listu dieťaťa).

RYBÁRSKY LÍSTOK

Podľa § 10 ods. 2 a 3 zákona č. 139/2002 Z. z. o rybárstve v znení neskorších predpisov obec a mestské časti vydávajú na základe ústnej žiadosti fyzickej osobe rybársky lístok trojročný, ročný, mesačný a týždenný. Rybárske lístky majú byť v zmysle citovaného zákona vydávané na obdobie 36 mesiacov, 12 mesiacov, 1 mesiac (28-31 dní) alebo 1 týždeň odo dňa vydania. 

Správny poplatok za vydanie rybárskeho lístka:

a) týždenný                            1,50 €

b) mesačný                            3,00 €

c) ročný                                  7,00 €

d) trojročný                          17,00 €

Oslobodenie:

1. Od poplatku sú oslobodení žiaci a študenti stredných a vysokých škôl študijných odborov s výučbou rybárstva, zamestnanci štátnej správy s ústredným riadením rybárstva, ktorí majú v pracovnej zmluve aktívne vykonávanie rybárstva, odborní zamestnanci na úseku rybárstva, ak majú vykonávanie rybárstva vo svojej pracovnej zmluve, zamestnanci Slovenského rybárskeho zväzu, rybárski hospodári a ich zástupcovia a osoby ustanovené ako rybárska stráž po predložení potvrdenia o výkone pracovnej náplne alebo povolania.

2. Od poplatku sú oslobodení cudzinci, ktorí prídu do Slovenskej republiky na pozvanie alebo so súhlasom prezidenta Slovenskej republiky, Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky.

3. Od poplatku  sú oslobodené osoby do pätnásť rokov.

Ako postupovať v prípade úmrtia.

Drobná stavba

Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25m2 a výška 5m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie. Potrebujete:

  • ohlásenie (tlačivo na obecnom úrade),
  • LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
  • súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
  • jednoduchý situačný náčrt v dvoch vyhotoveniach,
  • jednoduchá technická správa v dvoch vyhotoveniach,
  • vyhlásenie kvalifikovanej osoby o odbornom stavebnom dozore,
  • pri prípojkách na inžinierske siete vyjadrenie správcu siete.

Ohlásenie stavebných úprav

Stavebné úpravy, ktorými sa nemení vzhľad stavby a nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavebník ohlási stavebnému úradu. Potrebujete:

  • ohlásenie,
  • LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
  • súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
  • jednoduchý náčrt stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach,
  • technický popis stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach.

Návrh na vydanie územného rozhodnutia

Potrebujete:

  • návrh na vydanie územného rozhodnutia,
  • situačný výkres v dvoch vyhotoveniach,
  • rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a obce,
  • záväzné stanovisko obce,
  • stanovisko vlastníkov susedných nehn. k umiestneniu stavby,
  • vyjadrenia správcov sietí technického vybavenia,
  • doklady o rokovaniach s účastníkmi konania, pokiaľ sa viedli pred podaním návrhu,
  • záverečné stanovisko o posúdení vplyvu stavby na životné prostredie,
  • preukázanie vlastníckeho alebo iného vzťahu k dotknutým pozemkom,
  • dokumentáciu spracovanú oprávnenou osobou v dvoch vyhotoveniach,
  • návrh na nové využívanie územia,
  • správny poplatok : 6,50 € pre FO, 16,50 € pre PO.

Žiadosť o vydanie stavebného povolenia

Potrebujete:

  • žiadosť o vydanie stavebného povolenia,
  • doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám,
  • kópia z katastrálnej mapy,
  • územné rozhodnutie, ak bolo vydané,
  • projektová dokumentácia stavby v dvoch vyhotoveniach,
  • prehlásenie stavebného dozoru,
  • kópia rozhodnutia súhlas o odňatí pôdy z PPF (LPF),
  • záväzné stanovisko obce (v podstránke Tlačivá),
  • právnická osoba predkladá kópiu platného živnost. listu alebo výpisu z OR,
  • správny poplatok,
  • doklady o rokovaniach s účastníkmi stavebného konania,
  • posudok Regionálneho úradu verejného zdravotníctva,
  • stanovisko Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru,
  • vyjadrenie, súhlas vodohospodárskeho orgánu,
  • rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia orgánov štátnej správy,
  • stanoviská správcov sietí technického vybavenia.